Mitt spännande liv

Åh vad härligt att värmen och solen äntligen har kikat fram! SKOJA... har jobbat 10-18. Imorgon jobbar jag 10.30-19. Vet att jag inte ska klaga på jobb, meeen jag vill ju steka.

Dock är det lika spännande att cykla hem varje dag! Jag cyklar längs älven och där bygger de ju för fullt på Öbacka Strand och därför är typ allt avspärrat och tokigt. Det här fattar tydligen inte folk så det blir väldigt intressant att cykla förbi. Utvärdering av de senaste fyra gångerna jag cyklat förbi:
1: En söt liten tant hade irrat sig in bakom den stora oranga skylten som upplyste om att man inte fick gå där och också totalt ignorerat den stora oranga pilen som pekade vart man egentligen skulle gå. Hon måste alltså ha klämt sig in genom två avspärrningar istället för att ta den stora, breda vägen som pilen pekade på. När jag cyklade vidare upptäckte jag att tantens väg ledde rätt ner i en stor grop med smutsvatten. Undrar hur det slutade.
2: En kvinna kommer cyklandes precis bakom den stora skylten där det står "Cykelvägen avstängd tills vidare" och den andra skylten där det står "Obehöriga äga ej tillträde. Målsmän ansvarar för sina barn" eller nåt liknande. Trotsigt!
3: Två ungdomar trotsar samma skyltar som kvinnan och tar en promenad med en vovve längs den avstängda cykelvägen.
4: En medelålders man skiter totalt i den stora pilen som visar vägen och vandrar på egna äventyr.

Ni fattar hur spännande det är va? Alltid lika intressant att se vad som kommer härnäst. Barabapapa I'm lovin' it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0