Baka - nej tack

Jag måste bara säga det här innan jag går och lägger mig; jag hatar att baka. Förutom när jag får ett köksrealterat, kreativt ryck (ca var tredje månad) eller är med ett gäng vänner så är det verkligen inte roligt. Jag kommer aldrig att bli någon mysig bullkvinna som gör sitt eget bröd och som det alltid luktar nybakat hos. Det enda positiva med bakning är den där korta tillfredsställelsen när man plockar ut sitt nyskapade verk ur ugnen och tittar på det och liksom vet att man just har fått lön för allt slit. Lite som en bebis efter en förlossning typ. Så nej, mina barnbarn får nog nöja sig med massproducerade godsaker när de kommer på besök i framtiden.
(och borren pajade så hyllorna kom inte upp och jag får leva med ett litet svart hål i väggen några dagar)

Kommentarer
Postat av: G.

Hahah men baka är ju det roligaste på denna jord! Fast resultatet är ju det värdaste såklart, men om man bara gör det roligt (sätt på din favoritmusik på högsta volym och ta en svängom med degbunken typ) så funkar det :P Hur gick det på provet idag? Ruskigt snygg solbränna du hade fått förresten. xoxo

2009-03-23 @ 23:47:31
URL: http://serenitynoire.blogg.se/
Postat av: G.

Hahah men baka är ju det roligaste på denna jord! Om man bara gör det roligt så blir det bra (typ sätt igång din favoritmusik på högsta volym och ta en svängom med degbunken :P). Hur gick det på provet idag? Ruskigt snygg solbränna du hade fått, förresten. xoxo

2009-03-23 @ 23:48:41
URL: http://serenitynoire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0