Sommarjobb

Ursäkta inaktiviteten på bloggen de senaste dagarna. Den beror helt enkelt på att jag igår började jobba och jag har varken hunnit eller orkat med datorn överhuvudtaget. Jag glider runt mellan 07:00 och 14:00 i mjukisbyxor, sandaler och en Umeå Kommun-tröja, och idag fick jag dessutom en likadan läcker namnskylt som de andra på jobbet har. Jag sprutar ner mina händer med desinfektionsmedel cirka 15-20 gånger per dag och har träffat på en hel del mer eller mindre gulliga gamlingar. Och nog måste jag säga att jag trivs ändå!

Aldrig trodde väl jag att jag skulle trivas på ett ålderdomshem. Men nog gör jag det alltid! Idag var jag ute på min första promenad med en tant, det var ganska trevligt men mest trevligt var hur tacksam hon var efteråt. Jag blev så otroligt glad när jag skulle gå efter att ha hjälpt henne uppe i lägenheten, och hon tackade för en jättetrevlig promenad. Det är nog det bästa med det här jobbet - att man känner att man behövs och gör något viktigt, och att de uppskattar vad man gör för dem.
Det sämsta är att jag måste gå upp 05:45 varje dag..

Kommentarer
Postat av: Sanna

Tävlingen är redan avslutad, men tack ändå :)

2008-06-17 @ 22:42:30
URL: http://sannakumlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0