Jag vill också,

Klockan är kvart över ett på natten. Jag har just ägnat två timmar åt att läsa bloggar. Den första timmen ägnade jag helt åt en väldigt djup och tänkvärd blogg. Det kändes helt fel att gå över till andra, ytliga bloggar efter det. Jag saknar att vara djup och skriva precis vad jag vill. Inte bry mig om att andra ska förstå eller åtminstone kunna tolka vad jag skriver. Kanske ska jag skaffa mig en ny blogg, en blogg där jag kan skriva precis hur som helst hur konstigt det än är?

Jag och Filippa stod och pratade om nätter nere vid den tickande korsningen lite längre bort ikväll. Filippa fick mig att inse hur sugen jag var på att sitta uppe hela natten och rita, skissa, teckna och det slog mig att jag kan göra det om jag vill. Men när jag kom hem började jag fundera på varför jag skulle rita när skriva är det jag gillar mest. Jag kan vara vaken hur länge jag vill, jag kan sätta mig vart jag vill och jag kan skriva vad jag vill om precis vad som helst. Jag vill skriva, skriva av mig så som jag brukade göra.

Och det är sommarlov och
ingen i hela världen har några krav på mig inatt
så varför skulle jag inte göra det?

Jag är fruktansvärt sugen på min och mammas hemgjorda kycklingsallad. Sallad, cocacola, penna och papper. Jag har allt utom salladen. Det får duga.

Kommentarer
Postat av: Jessi

jag tycker du ska skapa en ny blogg där du skriver precis vad du vill :)

2008-07-11 @ 01:23:59
URL: http://jessi91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0