snöstormen (och ännu mer drygt om min beslutsångest)

Hahaha började bara tänka på imorse. Jag kämpade på i motvind och snöstorm på väg till skolan idag och tyckte att det var helt sjukt jobbigt, men så går jag förbi min kära före detta skola och ser några stackars elever med de där fantastiska, blåa & röda hockeyhjälmarna på huvudet som syns på mils avstånd. De skulle alltså just åka skridskor i det här pissvädret, och då tyckte jag plötsligt att det kändes helt okej att traska på där i nysnön och bli lite (mycket!) blöt för att sen gå och ha inomhusgympa i en varm gympasal. Helt okej.

Paketvalet blir nog journalistik i första hand. Men jag vet inte. Det känns så jobbigt bara. Och nu har jag ångest, tänk om jag inte får mina individuella val? Då går verkligen allt fel. Haha näe, jag och Elin skulle ju börja tänka positivt. Får gälla här också, klart allt kommer gå bra!

Synd att jag blivit äldre och insett att jag är smartare ju mer "värdefulla" kurser jag läser. Hade varit så mycket enklare om jag gjorde som jag var helt bombis på att jag skulle när jag för ett år sen satt och bestämde mig för att välja Arena till gymnasiet. Då var jag nämligen helt tvärsäker på att det skulle bli litteratur i ettan, dans i tvåan och foto i trean. Ja tänk vad lätt det var när man var ung och dum. Hohoho

Förlåt, nu ska jag sluta tjata om mina dumma val. Men nånstans måste jag ju få kladda ner lite gnäll.
image107

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0