FANTASTISKT BRA DAG

Det här kommer bli världens längsta inlägg, ni behöver ju inte läsa om ni inte vill men idag har varit bäst!

image133Morgonen började dock inte jättebra, cykeln började vibrera på ett mysko sätt och jag hoppade av och upptäckte att det var något fel på kedjan så fick leda cykeln till stan. Mötte upp Julia och Moa tjugo över åtta och sen skulle bussen till Paradisbadet gå halv nio men den kom inte till Vasaplan förrän fem i nio så vi kom inte iväg förrän vid nio nånting. Bussresan flöt på bra, en av lilltjejerna framför oss berättade en otroligt dålig Bellman-historia ("min flaggstång är så lång så man måste åka prutthelikopter upp, en sån som pruttar hela tiden!") och vi knaprade på Moas Cheez Dippers och drack hennes Aloe Vera-dricka med något som liknade slembitar i. Själva besöket på badet har jag inte så mycket att säga om, var trevligt och aningen pinsamt att vi gick och klagade på att vi inte fått våran mat på tjugo minuter och så visade det sig att dom hade ropat på oss massa gånger men att vi inte hade hört det. Så dom blev lite pissed på oss för att de fick göra nya hamburgare.

Hemresan var helt sjukt rolig. Rainbow Island och KUSEN som han numera kallas, 32 minuter av 57 är fan starkt jobbat! Stackars Moa. Efter hemfärden tog jag och ledde den trasiga cykeln till mammas jobb och sen gick jag till Julia. Vi traskade ner på stan en snabbis, mest för att kolla jeans och skor en sväng (skratta nu Julia). Sen gick vi hem till mig och bakade muffins. Säger bara suspekt, diffust, mastigt, kompakt, robust. Vi skrattade så mycket så att jag ramlade omkull på golvet faktiskt. Har nog aldrig hänt förut - ONT I MAGEN. Sen åt vi middag och sen traskade vi iväg ner mot stan och jag vandrade vidare mot dansen.

Det visade sig förresten att cykeln både hade något fel på kedjan och hade punka. Kul att jag har cyklat på den i flera veckor...
Efter lite psyk på dansen om vad vi varit till You need love like I do, don't you kom Elvira på det och vi kunde fortsätta utan störningar. Hade en mycket trevlig pratstund med henne här nedanför mitt hus nu efteråt också. Och nu ska jag ringa Nina.

Sjukt bra dag det här, som har känts som två dagar. Det känns ju inte som att jag var på paradisbadet idag måste jag säga. Tror dock att jag är övertrött, allt det här psykstörda skrattandet pekar på det. Så nu ska jag ringa Nina och sen ska jag sova.

Kommentarer
Postat av: Julia

Hahahahah sjukt bra dag, du är bäst :*

2008-02-20 @ 22:36:39
URL: http://www.juliiak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0