Världens bästa söndag

Vissa dagar är bara så bra. Som idag till exempel. Och ni ska veta hur mycket man hinner med om man vaknar nio en söndagmorgon. Jag började dagen med en promenad i 45 minuter i den strålande solen. Hade egentligen cykeln men det var inte ett moln på den klarblå himlen, fåglarna kvittrade och jag var nästan den enda som var ute klockan tio imorse, och då kan man helt enkelt inte hoppa upp på cykeln. Så det blev en promenad. När jag kom hem igen satte jag mig och stekte på altanen, gjorde samtidigt bort lite skolarbete och var allmänt duktig. Satte sen på musik och somnade ett tag där mot väggen.
Efter ett tag kom pappa och Elisabet hem och då styrde jag upp och lagade lunch. Sen frågade de om jag ville följa med till stugan och det ville jag absolut göra. Framme i stugan satte jag mig och stekte i någon timme igen och sen var det dags att fara hem igen. Kollade reprisen av Desperate och gick sen upp för tårta och presenter till mig. Superdupertrevligt! Nu ska jag packa min väska, sen kommer mamma och hämtar mig och så blir det middag på Shanghai. Hon fyller ju nämligen år idag och jag fyller ju imorgon så det blir storfirande!

Det må jag ju säga att det är inte många söndagar som är såhär bra. Livet är toppen och jag tror till och med att jag har fått lite färg idag!

we were both sixteen and it felt so right, sleeping all day staying up all night

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0