svält och barnarbete

Jag satt imorse och bläddrade igenom Damernas Värld och Femina, och nu har jag hittat x antal saker jag är totalt nerkärad i och bara måste ha, men vem har råd och lust att köpa en radio för 1 960 kronor? Och vem har råd att köpa till exempel en klocka för 71 400:-? Bara undrar förresten, vad är det för värld vi lever i när vissa sliter ihjäl sig 16 timmar om dagen för att skrapa ihop till ett litet mål mat medan andra gör klockor som säljs för 71 000 kronor? Eller varför inte en ring för 42 000:-? Släng iväg de där pengarna, sammanlagt mer än 100 000 kronor, till svältande barn i Afrika istället så kanske vi slipper svältkatastrofer, barnarbete och denna orättvisa värld.

Det jag egentligen ville säga var att jag älskade den där radion (den var liksom guld och rosa!!!, det säger väl allt?), och jag älskade ett par skor som jag hittade i någon av tidningarna också. Och en trenchcoat. Det är farligt att börja kolla i såna där tidningar. Men börjar man då tänka på saken så inser man ju hur sjuk den här världen är, jag behöver ju verkligen inte en skitsnygg, trendig, guldrosa radio när massvis med barn dör idag på grund av svält.

Det var nog allt jag hade att säga. Nu ska jag hem och tycka jättesynd om mig själv för att jag måste plugga lite historia, kanske äta lite godis och samtidigt lyssna på min iPod. Det är så synd om mig, verkligen, som har godis, en iPod och får gå i skolan. Ack, ack, stackars lilla mig.

Kommentarer
Postat av: Petra

Det finns folk som gillar barnarbete. Kolla gärna in utklippet på min blogg. :)

2008-05-02 @ 15:27:57
URL: http://www.petra79.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0