shopping

Just ägnat den senaste timmen åt att sitta och kolla igenom vartenda klädesplagg på alla möjliga shoppingsidor på internet. Vill bara gråta över alla skitsnygga kläder, skor, väskor, smycken OCH SÅ VIDARE som jag inte alls har råd att köpa just nu. För här är topp fem över dom saker jag stör mig allra mest på just nu:

1. jag har alldeles för lite pengar
2. fortfarande "cykelparkering förbjuden"-skyltarna utanför dansen, inte en människa som bryr sig om dom där dumma skyltarna
3. varje gång jag får ett sms, och då menar jag verkligen varje gång, kommer Elisabet springade och letar efter sin mobil i köket. Efter ett tag (och då har jag ofta redan hunnit svara på smset osv) kommer hon in i mitt rum och säger "det var inte min mobil, så det var nog du som fick ett sms". Får världens lust att bara skrika "men jaaa det var det, den här gången också". Fattar inte. Hon har inte ens samma sms-signal som jag, hon har fan en nokia, den där signalen finns inte ens där. Lär diiiig
4. jag har skitmycket ny, bra musik på iTunes men min iPod är full så om jag ska kunna få in låtarna där måste jag rensa bort en massa andra, och nu har jag bara bra låtar på min iPod vilket betyder att jag måste ta bort låtar som jag inte vill ta bort och det känns bara drygt
5. jag har inget jobb och jag ska inte ens sitta barnvakt nästa helg

Och förlåt, ja jag vet att alla fem är värsta i-landsproblemen men jag bor i ett i-land och tänker ha problem som hör till det. Tack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0