lussebullar och storhurven

Här sitter jag och känner mig plötsligt otroligt nöjd med livet. Hittade några lussebullar i köket, vet inte alls om jag fick ta någon men mamma gick inte att få tag på och då bestämde jag mig bara för att jag givetvis förtjänade en lussebulle. Så nu sittter jag här och mumsar på en god, varm lussebulle!

Jag misstänker att snart, snaaart kommer Den Stora Sjukdomen att drabba mig. Har alla möjliga symptom; ont i örat, lite hosta, aningen täppt i näsan. Hurves nalta kan jag också säga på min bredaste norrländska (jag pratar faktiskt inte ens norrländska egentligen, tror jag). Eller så kan jag säga att jag har storhurven. Det betyder alltså att jag fryser som fan. Ville bara vända och gå hem igen när jag var på väg till skolan imorse, önskade att jag hade haft min största, goaste halsduk och ett par varmare vantar, och mössan, gärna en varmare jacka också och mest av allt önskade jag att jag hade dragit på mig leggings under jeansen. Så nu sitter jag här, inkurad i en himla massa mysiga kläder och ska snart ut i det förskräckligt kalla vädret igen (det är faktiskt nollgradigt, så egentligen borde det inte vara så kallt vilket ger mig ännu mer misstankar om Den Stora Sjukdomen) och pallra mig till dansen. Livet är hårt. Men som sagt, jag trivs trots allt ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0