ge mig lite sol

Det borde vara olagligt att ha enorma bilder av människor i badkläder som står och skrattar på en strand med havet glittrande i bakgrunden, uppsatta vid sin lilla resebyrå. Iallafall under vinterhalvåret. Alla på de där bilderna ser ju så fantastiskt lyckliga ut, och är sådär sjukt snyggt solbrända med bländvita tänder att man bara känner för att gå och gömma sig och sin vinterbleka kropp i garderoben och inte titta ut förrän solen garanterat står högt på himlen igen.

image57Sen finns det såna här lyckliga jävlar som får fly ifrån den grå, trista, svenska vintern och dra iväg till något gött, varmt land och grilla sin kropp i solen i en vecka eller två. Jag hade inte tackat nej till det nu alltså, verkligen inte. Men nejdå, jag får sitta här och frysa häcken av mig med tjocksockarna på och tvingas fundera över när det egentligen är dags att plocka fram vinterjackan med ett evigt "Jag kanske klarar mig med min tunna jacka ett liiiitet tag till..". Näe, tacka vet jag sol och värme. Du är hjärtligt välkommen om du funderar på att dyka upp i förtid, kära sommar!
(så länge du inte kommer före nyår, för nu vill vi faktiskt ha lite julstämning i december iallafall)


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Jag saknar också sommaren!! Tack och lov att julen är en MYSIG högtid.

2007-12-04 @ 18:43:32
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0