KRETA PLATANIAS 2009

Hm. Hur börjar man egentligen beskriva en sån här bra resa? Vettefan i vilken ände jag ska börja så jag kör bara så ser vi väl hur det blir:

Jag älskar Kreta! Vi har druckit raki och ouzo så gott som varje dag vilket gett oss nackspärr och en jäkla massa skämt på det temat, vi har ätit stark tzatziki också nästan varje dag, vi har träffat världens gulligaste rumän och lärt oss rumänska, vi har stekt i 33-gradersvärmen, vi har blivit dränkta i jättevågor, våra bikinisar har levt sina egna liv och visat lite för mycket, vi har bott i en superfin trerummare, vi har träffat den läskiga, fulla Mossmannen 2 som inte var det minsta lik Mossmannen 1 egentligen, vi har sovit i solen, vi har käkat souvlaki och trackat Emma för att hon bara äter kyckling, vi har kört ölspelet med Breezers som inte gav nånting, vi har druckit Sex on the Beach med Vasile, vi har gått strandpromenad och bränt fötterna på köpet, vi har hittat döda fiskar, vi har blivit döva på Eclipse, vi har blivit omringade på Utopia av grabbar som vrålade SCANDINAVIA, vi har ätit världens äckligast BBQ-chips, vi har hatälskat duvorna vid hotellet ("Godmorgon"), vi har träffat en demon dog, vi har druckit världens godaste Utopia Frappuchino, vi har hängt med Kreta/Göteborg/dissarMicke, vi har försökt styra upp dancefloor på Eclipse med rätt nedslående resultat, och sist men inte minst så har vi till och med fått höra från greker att vi är bruna som stryk. Mission accomplished med andra ord! Och Leon, vi har inte tittat på en enda ruin.


Tack för världens bästa vecka brudar, ni är bäst!

Måste klämma in några favoriter också:
"Can I call you Jesus?"

"Sorry, we would like to pay... Now!"

"Do you want a glass?"
"Of course!"

Trampboat

"Maybe you will get married here?"
"No... I like romanian guys."

"They were singing something about a swedish banana?"


Kommentarer
Postat av: Anonym

alltså linnea, ditt inlägg är så prefekt att jag funderar på att kopiera det- går det bra? hahaha seriöst det hade med allt jag vill skriva. perfa perfa vare, tack för en fin resa gummsan!!

2009-09-06 @ 19:21:54
URL: http://blondinmolly.blogspot.com
Postat av: Anonym

alltså linnea, ditt inlägg är så prefekt att jag funderar på att kopiera det- går det bra? hahaha seriöst det hade med allt jag vill skriva. perfa perfa vare, tack för en fin resa gummsan!!

2009-09-06 @ 19:22:15
URL: http://blondinmolly.blogspot.com
Postat av: Emma The Queen

alltså jag håller med molly så hårt! värsta perfekta inlägget <3 fast jag har redan skrivit ett tråkigt :(

2009-09-06 @ 20:59:22
URL: http://magganocarro.blogg.se/
Postat av: Victoria

Hej, vilken fin blogg du har! :)



Tänkte bara säga att jag har en liten tävling i min blogg och 3 personer med rätta svar får en länkning. Glöm inte skriva din bloggadress i kommentaren. :) Kram

2009-09-06 @ 23:12:06
URL: http://victoriaeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0