GE MIG SOL OCH VÄRME

Det jag mest av allt skulle vilja just nu är att få åka iväg till något varmt land och bara ligga och glassa i solen med en stor iskall cola bredvid mig. Men nejdå, istället sitter jag här i kalla lilla Sverige, i kalla lilla Umeå med hotet om snö hängandes över mig.

Jag förstår mig inte på folk i södra Sverige som verkligen vill ha snö, "åh det är så fint med snö" och så vidare. Skulle gärna byta med er och bo i era snöfria städer, för snö är inte fint eller bra på något sätt när man har bott i Umeå i sexton och ett halvt år. Här har vi snö så det räcker och blir över på vintrarna och det är bara kallt, blött och äckligt. Ingenting att önska sig med andra ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0