i need one more day, 'cause i want to tell you

Idag vaknade jag av någon anledning halv tio, fast jag hade ställt klockan på elva. Läste ett kapitel i Elva minuter och gick sen upp och åt frukost. Var på strålande bra humör idag så jag ringde min lilla mamma och pratade i tjugo minuter, vilket nog är rekord, jag hatar att prata i telefon med mamma. Idag var det dock trevligt och när vi hade lagt på kände jag hur trevlig jag hade lust att vara så jag ringde min mormor också, hon blev glad och jag blev ännu gladare!

Sen for jag ner på stan vilket jag hade tänkt göra, kom ner halv tolv och upptäckte att ingenting öppnade förrän klockan tolv. Har nog aldrig varit på stan före öppningstid förut så det var rätt grymt, haha. Satte mig på en bänk utanför apoteket och hade sällskap av en fluga, en nyckelpiga, en bladlus och några turister som filmade varandra framför Umeå Turistbyrå och väntade på att den skulle öppna.

När jag hade bränt tjugofem minuter i solen på den där bänken gick jag iväg och ringde min moster (okej då, morbrors sambo) som fyller 40 idag, grattis grattis! Blir kalas om tre veckor nere i Stockholm, jag taggar nog tror jag! Iallafall så hade affärerna öppnat så jag gick till MVG och där träffade jag på Monica, mammas gamla bästa kompis, pratade med henne i en kvart och på nåt sätt började vi prata om jobb så nu ska hon kolla upp om jag kan få jobba där hon jobbar, känns helbra om det skulle fixa sig!

Idag är en sån där glad-dag, har hittat några jag känner som ska gå i min klass iallafall och har hittat en franskakompis också, haha! Så imorgon börjar gymnasiet, och det känns bra ändå.

Världens bästa 9d finns inte mer, och jag saknar nog några. Tack för våra tre år, jag fattar inte att jag fäste mig så mycket vid er allihop ändå. Men förhoppningsvis blir allt ännu bättre dom här tre åren, sen blir det studenten och då börjar hardlife - börja jobba, skaffa en man, skaffa barn, volvo, vovve och villa, gå i pension och sen dö. Nej, nu ska jag njuta av dom här tre åren och hoppas på det bästa! Det blir vad man gör det till, och jag ska göra det riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0