POSITIV

Idag hände något väldigt konstigt. Franskan förändrade nog min syn på livet lite. Hanna, Malin och jag har nu styrt upp en franska-pakt och plötsligt känns det ganska roligt med franska (jag som har hatat det i fyra år!) och till och med lite trist att sluta med det nästa år (men nej, jag tänker inte ändra mig). Je sais, il est très triste.

Men faktiskt känns allt bara så mycket ljusare efter idag. Solen sken vilket ju kan ha bidragit till mitt positiva humör, och nu har jag en nybakad kladdkaka som står ute i köket och kallnar så att den ska gå att ätas till min nyvispade grädde i mitt nydiskade kök. Funderar på att bara stanna hemma ikväll, skulle vara ganska skönt ändå. Jag, min kladdkaka, go musik och senare en bra film - låter inte alls helt illa. Får se hur det blir men gött skulle det vara. Mamma är inte hemma heller så skulle vara helt ensam och kunna ha hur hög musik jag vill. Nej, nu ska jag hoppa ut i köket och käka lite kladdis!

image119
Såhär såg mitt hår ut för åtta dagar sen när jag var ute och åkte skidor med min kära klass (det såg ju faktiskt alldeles för långt och allmänt slitet ut..).
   Tror jag håller på att vänja mig vid att det är så kort faktiskt. Ska typ tvinga mig själv att gilla det i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0