jag saknar mina grannar

Idag när jag var hos pappa för att hämta mina skor som jag hade glömt, insåg jag att jag faktiskt saknar mina gamla Östermalmsgrannar. Träffade på en helt okänd tant och trevlig som jag har lärt mig att man ska vara mot sina grannar sa jag glatt hej till henne, hon svarade med ett dröjande hej och kollade lite misstänksamt på mig. Gissar på att hon inte hade en aning om vem jag var, och ännu mindre aning om att jag faktiskt bor i ett av husen bredvid/mittemot.

Så idag saknar jag faktiskt den skumma gubben på sexan som brukade vilja bjuda mig på snus, tanten som varje gång jag klev in i hissen med henne sa "Men vet du, att när jag flyttade in här, då var du såhääääär liten!", den snälle farbrorn i rullapparaten och till och med den läskige gubben ("Men int' bor du här i huse' inte?") på tvåan som jag har varit livrädd för i hela mitt liv. De var iallafall trevliga och visste vem jag var.



Kommentarer
Postat av: Sanna

Jobbigt med såna grannar.

2008-02-19 @ 18:34:20
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0