fobier

Satt och letade lite efter olika fobier som inspiration till mitt littgest-arbete. Hittade världens längsta lista och efter att ha kollat på den ett litet tag måste jag säga att jag är lite fascinerad över hur mycket grejer det finns att vara rädd för egentligen. Färgen gul, vackra kvinnor, att sitta, att dansa, gå och lägga sig, saker till höger eller vänster om kroppen, tonåringar, England, knän, smak och så vidare. Finns hur mycket som helst!

Det bästa fobiordet är utan tvekan Hippopotomonstrosesquippedaliophobia - rädsla för långa ord.
Nu ska jag gå och duscha och sen kanske börja lite på någon dikt till arbetet. Sen ska jag sova, tro det eller ej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0