Förintelsenföreläsning, nationella prov och sommarväder

Igår var en ganska jobbig dag måste jag säga. Halv nio var jag i skolan för att se Mietek Grochers föreläsning om sina upplevelser i andra världskriget, då han satt som fånge i flera olika koncentrationsläger. En otroligt intressant och framförallt gripande föreläsning, hälften av alla elever satt och snyftade till då och då, jag var inget undantag. Mamma köpte hans bok i onsdags, ska absolut sätta igång och läsa den när jag har tid över. Är så himla mycket annat nu så jag har nästan inte tid att göra någonting känns det som.

Efter föreläsningen var det iallafall nationella provet i MaB. Sista uppgiften körde jag  helt på och imorse fick jag sms från Ulrica som sa att jag hade fått VG. Jappjapp, där svävade det MVGt iväg.. Iallafall så var det väldans roligt på dansen igår, även om det var jobbigt som satan. Hade dessutom missat förra veckan så jag var ganska vilse men det löser sig nog. Föreställningar om en vecka, herregud vad tiden har gått snabbt.

Idag var det hur många grader ute som helst, björkarna har förresten slagit ut också och nu känns det faktiskt lite som sommar. Och nu är det äntligen helg.
Ikväll blir det fika!

Kommentarer
Postat av: Emma The Queen

ALLTSÅ SERIÖST, EN BILD TILL PÅ FIKA OCH DU ÄR DÖÖÖÖÖDDDDDD

2008-05-13 @ 14:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0