you get so silly when you're lonely

Min käre far hade utlovat strålande sol och 25 grader både måndag och tisdag. Ska nog aldrig mer lita på hans osvikliga känsla för väder. Det var molningt och kallt när vi kom ut men plötsligt dök den där strålande solen upp och precis när jag hade fått på mig bikinin och skulle gå ut och steka var det som att någon hade hällt ut en hink med vatten över våran lilla stuga. Det vräkte verkligen ner. På tio minuter hade det kommit 6 mm regn. Och det slutade inte. Så jag låg inne och läste Fjärde Sommaren tills den var utläst.

Bestämde mig för att jag inte kunde ligga inne hela dagen och trotsade regnet och gick ut på en långpromenad ändå. Jag både såg ut och kände mig som en dränkt bäver efter ett tag (minus ett par enorma framtänder då). Hela världen verkade ha valt vägen förbi Lantvallen just i måndags med tanke på hur otroligt många bilar jag blev omkörd av. Jag hade bestämt mig för att gå tills Lantvallen tog slut och efter en lång, blöt vandrig tyckte jag mig skymta skylten i fjärran. Glad traskade jag på tills jag upptäckte att jag hade fått ett stort skavsår på min vänstra fot. Haltade hela vägen hem.

Tre dagar ute i skogen är ungefär så mycket som jag klarar av. Eller okej, det är faktiskt inte sant. Hade jag haft en sådär fem, sex böcker till, inte glömt iPodladdaren hemma, en fungerande teve alternativt några filmer och lite bättre täckning till mobilen hade jag utan tvekan klarat mig en vecka till även om det hade regnat hela tiden. Hade det varit bra väder hade jag klarat mig ännu längre. Inga problem! Men nu var det dåligt väder, teven var paj, mottagningen sämre än vanligt, iPodladdaren hemma och min enda bok utläst. Och då är det faktiskt inte så himla kul att vara där ute.

Igår hittade jag ett gammalt fotoalbum, "1994 - Lantvallen: Sommarfest + På smultronön med Lindströms". Satt där uppe i min säng full av nostalgi och skrattade åt alla bilderna, saknade den gamla goda tiden och våra gamla grannar, Maggan och Lars. Åh.
Inatt kunde jag inte somna av någon anledning. Gick och la mig klockan tolv men kunde inte somna, när klockan var tjugo i tre kände jag mig fortfarande alldeles klarvaken så jag gick ner och la mig i soffan istället. Och till slut lyckades jag väl somna ändå. Blev väckt vid nio men släpade mig uppför trappan och la mig och sov i tre timmar till.

Förresten har jag åtta myggbett på min högra fot, känns fantastiskt bra. Inte.

image4


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0