ja' tyck' om ä'

Idag har jag varit på biblioteket två gånger. Sen i förrgår har jag på nåt sätt börjat känna mig som en helt ny människa, steg upp åtta, det var inga problem faktiskt. Hade en riktigt trevlig dag på ikea, massa nya grejer till mitt snart nya rum. Sen middag ute med familjen i den stekande solen, gott och mysigt! Igår steg jag upp tjugo över åtta, åt frukost på hotellet och sprang sen runt som en tok, brände hela Sundsvall på 80 minuter. Lyckades ändå shoppa två par trosor, en behå, en sjal och ett par sov-hotpants. Allt på rea förutom sjalen, men den lyckades jag ändå få trettio kronor billigare så jag är mer än nöjd! Sen blev det ikea igen, lite mera shopping och sen åkte vi hem igen. Måste säga att jag inte deppar så mycket för att jag missade dom här två soliga dagarna, hade det riktigt bra ändå!

Igår kväll städade jag i fem timmar. I sträck. Utan paus. Jag har nog aldrig städat så länge i hela mitt liv. Undrar om jag har fått en knäpp? Idag städade jag i två och en halv timme. Har iallafall en rensad garderob, en rensad bokhylla, ett rensat skrivbord, ett rensat fönster och ett rensat, skinande rent badrum nu. Faktiskt riktigt stolt över mig själv. Det känns bra! Och all den här skiten med flytten börjar kännas riktigt bra, ärligt talat är jag nog lite taggad på att flytta före den 1 december som tydligen är det tidigaste datumet vi kan räkna med att flytta. Fortfarande grymt ledsen men det känns riktigt kul att få ett nytt rum och så faktiskt. Och vafan, det är inte som att jag ska flytta till typ Umedalen eller något sånt, jag ska ju faktiskt fortfarande på på samma gamla område, älskade, bästa öst på stan, så vad gnäller jag på egentligen? Förutom att jag älskar min lägenhet. Men nu har jag tagit en miljon bilder i vartenda hörn av lägenheten (innan städningen så allt såg ut som vanligt) så jag kanske klarar mig ändå utan några större problem!

Imorgon bär det av till Piteå, enligt pappa har min farmor tänkt att kidnappa mig så jag är faktiskt lite rädd för den här resan. Men det blir trevligt att träffa Karen, tror jag ska försöka snacka mest engelska med henne så jag övar upp mig lite inför den kommande London-resan.

Näe. Undrar om jag skulle ta och lägga mig och läsa lite i nån av dom fem böckerna som jag lånade idag. Eller om jag skulle städa lite mer. Finns säkert nånting jag kan ta tag i här i mitt rum. Om inte får jag väl attackera vardagsrummet eller så. Vad säger ni, jag kanske skulle satsa på en städtantskarriär "när jag blir stor"?

image3
Jag kommer att sakna mitt favoritfönster

Kommentarer
Postat av: mollsan

haha, hur lyckades du få sjalen 30 spänn billigare?

2007-08-12 @ 00:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0