julkalendernostalgi

image53Vad tråkigt det känns att jag aldrig följer julkalendern längre. Det är ju stämningshöjare till tusen, finns det något mer juligt än julkalendern? Men sen tappar ju allt sin charm när man blir lite äldre. Det suger egentligen. Såg några barn som var ute och lekte i en snöhög här utanför mitt fönster, jag vill också vara liten igen och hoppa i snöhögar - ringa en kompis, dra på  mig täckbyxorna och springa ut och leka i snön och bli sådär mysigt rosig om kinderna, och liksom strunta i att jag blir blöt och jävlig, för det hör till.

Såg ett litet barn häromveckan som satt i en pulka med en julkalender i famnen och såg sådär lycklig ut som bara ett barn kan göra åt nåt så litet. Jag vill också!
   Fast vad händer egentligen med alla nya julkalendrar? Näe, tacka vet jag de gamla julkalendrarna, till exempel godingen Mysteriet på Greveholm som vi alla verkar ha älskat.

Var meningen att jag skulle börja på min litteraturanalys ikväll. Det har jag inte gjort. Jag är helt värdelös på att ta tag i saker jag borde ta tag i. Skärpning Linnéa!


Kommentarer
Postat av: Anonym

hihi julkalendern är grym^^ håller me, tyvärr så blir det inte så mycket av det längre:/

2007-12-02 @ 22:12:47
URL: http://cillendillen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0