lyrik

Inget ont om Stig Dagerman egentligen, men nu är jag riktigt less på "Att döda ett barn", efter att ha läst den på både Svenska C-kursen och nu också på Svenska A. Alla vi som har litteratur dog typ litegrann idag när Carina sa "sen ska vi läsa denna fantastiska novell av Stig Dagerman". Efter att redan ha analyserat den i sammanlagt typ tre timmar var man inte så taggad längre, haha.

Sen den här hemska dikten som vi ska skriva till imorgon. Jag tror jag har fått till en nu som jag nöjer mig med, den är värdelös för jag är värdelös på dikter men nu får det vara! Inte en människa förutom Dan ska få läsa den, sätter han upp den i korridoren eller nåt så kommer han inte att må bra.

Ikväll ska jag ta en promenad tror jag. Är riktigt taggad på imorgon, känns som att det blir en bra dag! Efter skolan ska jag fika med Klara, Kajsa och Julia och prata om vårat gemensamma mål i livet, hehehe. Asbra helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0