london

Alla tummar i vädret för den här fantastiska staden London! En vecka där och jag har lärt mig att hitta utan problem, var bättre än mamma till och med. Shoppat ihjäl mig utan att bli fattig, mindre än 600 spänn gick allt på, fick då två par skor, en jacka, fem par trosor, ett halsband, en klänning och två tröjor. Inte dåligt vad nöjd jag är!

Söndag
Efter en stressig rush genom Arlanda tog vi oss ombord på Londonplanet där personalen var ovanligt trevlig. När vi sen hade hoppat av såg vi att Sven-Bertil Taube gick framför oss med en solhatt från Lacoste och sitt telefonnummer skrivet på väskan. Efter att ha väntat på väskorna i en evighet kom vi på tunnelbanan in till stan, jättelång tid tog det men jag var taggad och läste varenda skylt jag såg. När vi kom fram till Paddington kände både jag och mamma oss mer vilse än vi någonsin gjort förut och det visade sig att min mammas fantastiska orienteringsförmåga plötsligt hade försvunnit eftersom att jag av någon anledning hittade bättre än henne trots att hon varit där förut. Hon kunde inte läsa av kartan heller, ack ack. Vi hittade trots allt utan några större problem fram till hotellet och gick sen ut och åt en helt sanslöst god middag på en italiensk restaurang i närheten som hette Bizzarro. Hur gott som helst!
Måndag
Vi var sena till frukosten och det var hur pinsamt som helst. Tog tunnelbanan kors och tvärs över hela London och hamnade sen i en massa enorma affärer, nästan för stora var dom, man vart less på att gå runt efter ett tag. Tog en latte på Starbucks med hasselnötsyrup och sen tog vi oss fram till Primark, paradiset kanske! Efter det lyckades vi hamna mitt i ett arabkvarter och där satte vi oss och åt pizza iallafall. Sen råkade mamma dra en Marilyn Monroe i tunnelbanan, var till och med några som gick förbi som kommenterade det. Mamma tyckte att det var otroligt pinsamt men jag bara skrattade för en gångs skull. Efter det gick vi hem och vilade, var extremt slut i benen. På kvällen for vi och åkte London Eye, hade grymt bra väder och det var faktiskt suveränt, snabbaste halvtimmen i mitt liv, haha. Vi gick sen till Sanderson Hotel och tog oss en drink, min var galet god med krossad kiwi och så. Efter det tog det hur lång tid som helst innan bussen kom, men vi tog varsin club sandwich på en restaurang mitt emot Bizzarro och nån äcklig tant plockade mat från någons kvarlämnade tallrik och gav till sin hund, det var helt sjukt.
Tisdag
Vi började dagen med en egen sightseeingtur med buss ca 1½ timme, sen hoppade vi av vid Harrod's, där jag hittade världens kanske sötaste skor från Jimmy Choo, och ett annat par från Prada. Hoho, tänk om man vore galet rik. Vi gick upp och tog ett traditionellt afternoontea med scones till någon grym kille som spelade ABBA-låtar på piano.
Efter det for vi hem ett tag, sen for vi till Leicester Square och hämtade biljetter till Mamma Mia! och åt på Angus Steak House, sjukt gott! Såg en kille som var så otroligt lik Per Militär att jag var tvungen att stirra på honom extremt länge för att komma fram till att det inte var han. Sen gick vi på Mamma Mia! och det var hur bra som helst, satt på andra raden bredvid några andra svenskar som vi pratade lite med. Precis i slutet fick jag ögonkontakt med killen som spelade Pepper och han log, sen när han skulle gå av scenen kollade han på mig igen, log och gjorde tummen upp med båda händerna och sen var jag glad i evigheter, haha. På raden bakom oss satt några japaner och sov i pausen, jag höll på att skratta ihjäl mig när musiken plötsligt dånade hur högt som helst och en av japantanterna såg ut som att hon höll på att få en hjärtattack, och den andra som hoppade högt.
Onsdag
Vi var kanske mest hatade på frukosten när vi bad att få vita bönor och korv för att gubben där inte fattade nånting av vad vi hade sagt. Sen blev det däremot roligt när vi gick till ett hotell i närheten, "How did you get in?", "Through the door! I walked in". Efter det for vi på Madame Tussaud's, det var riktigt grymt faktiskt! Sen vandrade vi Oxford Street upp och ner hur länge som helst, tog oss sen till Soho Square där vi åt Fish and Chips på något otroligt trevligt ställe, killen som jobbade där var hur trevlig som helst. Sen tog vi Carnaby Street och lite annat smått och gott innan vi kom överens om att vi var jättetrötta och tog bussen hem. I bussen kunde jag inte sluta skratta, antar att jag var övertrött. En liten kille som satt framför mig råkade på något sätt göra så att jag fick en ballong i huvudet och jag började skratta redan då, men när han vände sig om med ett stort Stitch-gosedjur och sa "RAAAAUURR" kunde jag bara inte sluta! Jag skrattade och skrattade och skrattade, i säkert en kvart höll jag på, till och med efter att vi hade klivit av bussen. Skrattade ett tag när vi hade kommit upp på hotellrummet och allting, det gick inte att sluta. Till slut somnade jag och sov i nästan två timmar, då mådde jag lite bättre iallafall!
Vi tog en lång busstur och chauffören var helt galen, svängde i alla olika filer kors och tvärs och tvärnitade och höll på. Sen tänkte vi ta oss en drink på Savoy men det sket sig. Vi hoppade av på Picadilly Circus istället, kollade runt litegrann och for sen till Paddington och åt middag på Bizzarro igen. Vi kammade hem hovmästaren idag igen, han kände igen oss sen förra gången och när vi gick sa han "Ciao bella" och tog tag i min hand och gjorde jag-vet-inte-vad, hahaha det var sjukt.
Torsdag
På frukosten lyssnade vi till en otroligt pedagogisk pappa som pratade med sina barn om hur dom skulle ta sig till flygplatsen dagen därpå. "Lyssna på mig" sa han med en sån där otroligt sansade röst och berättade att dom kunde äta frukost på antingen Paddington Station eller på Burger King. "Lyssna på mig igen" sa han sen och vi höll diskret på att skratta ihjäl oss. Vi gick upp till vårt rum och såg på The Jeremy Kyle Show efter det, ganska intressant program om en 17årig alkoholist och någon tjej som blivit gravid och så gjorde dom dna-test och höll på.
Efter det blev det mer shopping, sen satte vi oss på Starbucks, jag med en hasselnötslatte igen och en "Choclate Decadence Cake", kanske den största kaka jag ätit i hela mitt liv. Helt sjukt mätt efter den gick vi sen och hämtade våra billigare biljetter som vi fått tag på till the Phantom of the Opera, jag var galet taggad eftersom jag älskar den och typ har taggat att sen den i London hur länge som helst! Vi gick till en bar, Pride of Paddington, och tog oss lite uppfriskande, sen gick vi hem, tittade på teve, läste och provade nyinköpta kläder. Middag åt vi på en thairestaurang som hette Blue Lagoon, och sen gick vi till Her Majesty's Theater och såg min älskade Fantomen på Operan! Alltså åh, musiken, allt. Åh helt enkelt. Sen skulle vi ta bussen hem, det tog minst 45 minuter för det var trafikkaos. Gubben som satt bakom oss började applådera en gång när vi rörde oss fem meter framåt, haha!
Kom hem, packade och sov.
Fredag
Steg upp halv sju, sjukt slitet. Hungrig som attan tvingades jag fara ut till Heathrow och där fick jag ÄNTLIGEN mat, efter helt sjukt mycket säkerhetskontroller, man var tvungen att ta av sig skorna och så vidare. Sjukt god frukost iallafall, sen sprang vi runt lite på Heathrow och sen hoppade vi på planet där jag lyckades sova i mer än en och en halv timme. Efter tre och en halv timmes väntan på Arlanda fick vi till slut hoppa på Umeåplanet och komma hem. Superskönt, fast jag drog direkt till Elin och Emma, men det var mysigt!

Imorgon bär det av till Jämtland med Elin och Emma, favorit i repris från förra året! Världens bästa tvillingar och jag, Vick, muffe och Mait. Tagga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0