hu ä rent makalös

Fem dagar har väl aldrig gått så snabbt som dom här tror jag, jag älskar Jämtland, jag älskar Elin, jag älskar Emma, jag älskar Vick (som visst hette Vix men nej, han förblir Vick för oss!). Åh. Den här veckan har varit super, precis som förra året!

Möttes av ett glatt "Hej Linniz!" av muffe, jag och Emma hade funderat på om han skulle säga det och när han gjorde det började vi skratta båda två. Sen kunde jag inte sluta skratta när Elin drog ner hans strumpor och strumpmärkena var kvar, eller när muffe sa "sen ska vi äta..." smällde igen bildörren och fortsatte meningen fast vi inte hörde nånting och kom in med ett "...det blir nog gott!", skrattade ÄNNU mer när de började prata om att fiska med utter (?) och han skulle förklara och drog till med en "jo du förstår Linniz, då sätter man linan runt halsen på uttern!"

Ärligt talat har den här veckan nog bestått av minst 50% skratt, herrejösses så roligt det är. Emmas telefonsamtal med Mait på bussen var sjukt bara det;
E: "Hej det är Emma"
M: "Hej det är Mait"
E: "Hallå! =)"
M: "Hej det är Mait"
.....
E: "Vi kommer typ tjugo över två tror jag"
Hahahhahaha, ingen fattar väl men.

Min säng var kanske det roligaste, först brakade fotändan och då bestämde vi oss för att fälla ner sängen helt istället. Senare på kvällen när jag skulle visa Emma en bild på min mobil visade det sig att sängen välte åt höger och vänster om man la sig för nära kanterna, där låg jag på golvet och skrattade så att jag nästan höll på att dö.
Vår telefonterror på Elin var bäst den också, "Elin din mobil låter! Oh, nu är det tre meddelanden! ...fyra! ...FEM!!"
Egentligen är det för mycket på den här resan för att räknas upp, men kossorna rymde utanför hagen, "Titta vad som ligger här....! ....Ingenting!", Pigg-Elin, muffe som blottade allt, Emmas ansikte i spegeln när jag tvättade ansiktet, "hu ä rent makalös", Elins noveller!, "hon somnade tryggt i sin säng med rosa väggar", "vem var det? var det pappa, hunden, KANINEN?!", "köttbullarna var fyllda med blod", min sängdans med Emma som hummade till och sursockan som luktade, Vick som dök ner i marken efter nånting och var allmänt konstig hela tiden, hästmatningen som gick eh dåligt och minigolfen, klassikern! Åre, badandet (vilket badande Emma?), tutandet på grabben på OK, nej men allt helt enkelt!

Nu känner jag mig duktig, har kört tvättmaskinen två gånger sen jag kom hem. Har fått veta att lägenheten är såld och vi flyttar 1 november. Förut lät första december så oerhört långt borta men nu känns inte november långt borta alls, lite ångest men fick inte ens nån klump i magen när pappa sa det, det känns helt okej nu trots allt.
Dansschemat är uppe på hemsidan, jag taggar att börja igen! Skolan börjar på måndag, känns lite mindre bra men känns kul med ny klass och allt, lite halv panik över att det aldrig mer blir Haga, älskade världsbästa Haga! Åh.

image6

Kommentarer
Postat av: Maja

Världens bästa Haga kommer inte att vara allt för långt ifrån oss, så vi kan gå dit och hälsa på. Jag tror nog att du får krama Caro också, om du vill... ;) ;) ;)

2007-08-18 @ 21:40:16
URL: http://majiz.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0